Workshop: Comparative Approaches to Security Sector Reform, with a special focus on the penal system

Faculdade de Direito – Fundação Getúlio Vargas

Rua Rocha, 233 – Bela Vista, São Paulo

Sala 601 – 6º andar

12/03 – Quarta-feira

Lançamento de livro no Núcleo de Estudos da Violência – Universidade de São Paulo.

13/03 – Quinta-feira

9:00 – 11:00

Fapesp – Discurso de abertura (15’)

Eric Klug (British Council) – Discurso de abertura (15’)

Dr. Oscar Vilhena – Discurso de abertura (20’)

Dr. Maria Helena Guimarães de Castro – Discurso de abertura (20’)

Dr. Renato Sérgio de Lima - A forum for debate: Setting up a research network for academics and practitioners (20’)

Dr. Fiona Macaulay - Security sector reform as a policy/academic field: its origins, biases, limitations and opportunities (20’)

11:00 – 12:30

Prof. Roy King – Apples and Pears? The challenges of conducting successful comparative criminological research (20’)

2

Intercâmbio de pesquisas: Os participantes farão uma breve apresentação sobre sua agenda de pesquisa, principais resultados e possíveis encaminhamentos.

(Dr. Alpa Parmar, Dr. Ana Paula Zomer, Dr. Amy Nivette, Dr. Alexis Couto de Brito, Dr. Anton Symkovych, Dr. Ana Paula Galdeano- 10’ cada)

12:30 – 14:00 – Almoço no restaurante Gigetto (Rua Treze de Maio, 686 - Bela Vista )

14:00 – 17:00

Prof. Alice Hills – How police forces evolve and reform – is SSR irrelevant? (20’)

(Dr. Ashley Savage, Dr. André Zanetic, Dr. Cath Collins, Dr. Conor O’Reilly, Dr. Camila Dias, Dr. Elizabeth Salzmann Grant, Dr. Cristiano Avila Maronna, Dr. Finola Farrant, Dr. Liana de Paula, Dr. Graham Denyer Willis, Dr. Glauco Carvalho, Dr. Vitor Blotta - 10’ cada)

14/03 – Sexta-feira

9:00 – 12:30

Dr. Fernando Salla – Taking the long view and not reinventing the wheel: why history matters in SSR and criminological research (20’)

Dr. Tulio Kahn – Qualitative or quantitative approaches to security sector reform research? Pitfalls with different methods (20’)

(Dr. Bruno Manso, Dr. Irandi Pereira, Dr. Laura Lima, Dr. Eduardo Pannunzio, Dr. Michelle Butler, Dr. Jacqueline Sinhoretto, Dr. Sacha Darke, Dr. Tânia Pinc, Dr. Sobia Ahmad Kaker, Dr. Tatiana Savoia Landini, Dr. Yulia Chistyakova, Dr. Viviane Cubas - 10’ cada)

12:30 – 14:00 – Almoço no restaurante Uni (dentro do MASP)

3

14:00 – 16:00

Strengthening the field of SSR: knowledge networks and exchanges between universities, civil society and governments.

Dr. Rodrigo Azevedo (INCT - InEAC) (20’)

Ms. Isabel Figueiredo (SENASP) (20’)

PhD Candidate Samira Bueno (FBSP) (20’)

Perguntas e respostas (40’)

16:00 – 17:00

Dr. Renato Sérgio de Lima and Dr. Fiona Macaulay – Collective research and funding for SSR / Closing speech (20’ each)

10/03/2014

O conteúdo deste campo é privado não será exibido ao público.
  • Endereços de páginas de internet e emails viram links automaticamente.
  • Tags HTML permitidas: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p>
  • Quebras de linhas e parágrafos são feitos automaticamente.

Mais informações sobre as opções de formatação

To prevent automated spam submissions leave this field empty.